Neposredne zadaće odgoja i naobrazbe predškolske djece od navršene jedne godine života do polaska u osnovnu školu provode odgojiteljice.
Odgojiteljice su stručno osposobljene osobe koje:
provode odgojno-obrazovni program rada s djecom predškolske dobi
stručno promišljaju odgojno-obrazovni proces u svojoj odgojno-obrazovnoj skupini
pravodobno planiraju, programiraju i vrednuju odgojno-obrazovni rad u određenim razdobljima
prikupljaju, izrađuju i održavaju sredstva za rad s djecom te vode brigu o estetskom i funkcionalnom uređenju prostora
rade na zadovoljenju potreba djece i njihovih razvojnih zadaća te potiču razvoj svakoga djeteta prema njegovim sposobnostima
vode dokumentaciju o djeci i radu te zadovoljavaju stručne zahtjeve u organizaciji i unapređenju odgojno-obrazovnog procesa
surađuju s roditeljima, stručnjacima i stručnim timom u dječjem vrtiću kao i s ostalim sudionicima u odgoju i naobrazbi djece predškolske dobi u lokalnoj zajednici
Programe za djecu s teškoćama ostvaruju odgojitelji i stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila u suradnji s drugim članovima stručnog tima iz dječjeg vrtića.
Odgojitelji osim neposrednog odgojno-obrazovnog rada s djetetom i skupinom djece provode i ostale poslove u sklopu svoje satnice.
Ostali poslovi odgojitelja obuhvaćaju planiranje, programiranje i vrednovanje rada, pripremu prostora i poticaja, suradnju i savjetodavni rad s roditeljima i ostalima te poslove stručnog usavršavanja.
Rad s roditeljima odgojitelji dogovaraju nakon radnog vremena u odgojno-obrazovnoj skupini.

